18:31

Długie, piękne i Zdrowe | Czyli jak zapuścić włosy .

Witajcie ,


Dzisiaj post dotyczący włosów . Postara wam się przybliżyć jakie błędy robicie w pielęgnacji włosów i podać  parę porad , które pomogą wam mieć piękne i długie włosy a w sumie ZDROWE bo od tego wszystko się zaczyna .  Ja jeszcze nie osiągnęłam długości jaką bym chciała ale wszystko powoli ... Na wstępie parę słów o moich  . :)

Moje włosy były setki razy farbowane ... ostatnio miałam piękne ombre  czyli rozjaśnione zostały same końcówki  i miałam je dość długo jednak później naszła mnie ochota na sombre( 3/4 włosów zostało zamalowane ) i podcięcie włosów . Po ostatnim rozjaśnianiu włosy przestały rosnąć, były bardzo zniszczone jednym słowem miałam siano na głowie .. musiałam zafarbować na brąz . Nie wiem czy wiecie ale z ogółu jest tak , że jasne kolory farb z rozjaśniaczami źle wpływają na włosy a z kolei po ciemnych często mamy uczucie zdrowszych i gładszych . U mnie tak było .  Rzadko kręciłam czy prostowałam włosy głównie ze względu na kondycję włosów . Cały czas stosowałam przeróżne odżywki , maski czy wcierki .Jednak nie u każdego przyniosą one efekty jakiś oczekujemy .  Dobra fryzjerka  ( którą miałam ja ) pomoże przy zmianie fryzury ale to my musimy zadbać o nie .
( Na dole małe porównanie włosów z kiedyś i dziś )

Suplementy diety

 Dobra i bogata dieta wpływa bardzo dobrze na cały organizm . Witaminy i minerały jakie dostarczasz trafiają najpierw tam gdzie są najbardziej potrzebne a nie tam gdzie chcemy . No niestety tak jest . Bardzo ważnymi składnikami są : Witamina A ( podroby zwierzęce , morele , wiśnie , sałata , marchewka śliwki itp ) . Biotyna  ( wątróbka , jaja , mleko , masło , niektóre ryby , brzoskwinie , banany , kalafior , marchew ) .  Witamina B (  produkty zbożowe , mięso , wędliny , przetwory mleczne , jaja , drób )   Skrzyp polny  , który dostaniemy w tabletkach , herbatki z Nagietka , Melisa czy Pokrzywa.

Podane wyżej suplementy są najważniejsze dla zdrowia włosów ale nie tylko . Pamiętaj , że wszystko wymaga ogromnej cierpliwości i systematyczności  . Bez tych cech niczego nie osiągniemy . Proces naprawy i odbudowania włosów trwa dość długo . U mnie leci drugi miesiąc . I w tę dwa miesiące włosy urosły mi baardzo dużo . ( Jakieś 5 cm )

Mycie włosów

 Może wydaję Ci się to bezsensu ale to jak myjesz włosy i czym też ma znaczenie .
Przede wszystkim staraj się myć włosy przy samej głowie a na koniec delikatnie końcówki tylko aby je odświeżyć . Szampony bardzo przesuszają końcówki .  Odżywki czy maski stosuj tylko na długość włosów i zawsze staraj się dostosować do zaleceń producenta . Czasami jest tak, że  dłuższe trzymanie kosmetyku na włosach wcale im nie służy . Dlatego warto się ograniczyć do 5/10 minut . Pamiętajcie też o tym , że zbyt częste lub zbyt duża ilość też nie wpływa dobrze na końcówki . Przekonałam się sama o tym .. więc ostrzegam :)


Używanie olejków 

Bardzo ważny proces jeśli nie chcemy aby nasze włosy były suche i kruche .  Olejki naturalne są najlepsze np. Arganowy , z oliwek , kokosowy  czy z czarnuszki . Na rynku znajdziemy multum olejków z przeróżnych nasion czy owoców .  Warto też zwrócić uwagę na spray'e  Tu znajdziecie informację o kosmetyku , który u mnie sprawił cud i był to przełom w ich wzroście .  Musicie znowu pamiętać , że co za dużo  to nie zdrowo :) 

Regularne podcinanie końcówek  

Chyba nie muszę mówić jak ważne jest podcinanie końcówek . ? :)
Ale tak jest to  ważne . Nie musicie ścinać 5 cm a tylko lekko je ruszyć nożyczkami . Oczywiście możecie to zrobić same lub z pomocą fryzjera .  Podcinać włoski powinnyśmy chociaż raz w miesiącu dlatego , że pobudza to do wzrostu .


Wcierki

Moim absolutnym Nr. 1 jest Wcierka z Jantar . Mi nie raz pomogła przy pogoni za długimi włosami .  Aktualnie kończę drugą buteleczkę . I jak na razie zawsze ją chwaliłam . To co zauważyłam to to , że ona nic nie zdziała jeśli włosy są totalnie w złej kondycji . Tak było w moim przypadku . Włosy były na tyle zniszczone , że nie było żadnych efektów . Zaczęła działać dopiero w tedy gdy włosy były w lepszej kondycji . I w tedy rosły jak szalone ( w dwa miesiące 5 cm )  .  
Wszystko wymaga dużo czasu i cierpliwości . Nie należę do takich osób niestety i oczekiwanie na długie i piękne włosy to dla mnie prawdziwa kara . Ale czego się nie robi ? :)
Pamiętajcie , że każdy jest inny u kogoś się coś sprawdzi a u innych nie . Więc spokojnie zadbajcie o dietę i cierpliwie czekajcie na efekty . Możecie też znaleźć coś przydatnego w tym poście Dbanie o włosy zima  .   
Post o pielęgnacji włosów zimą jednak może coś wam wpadnie w oko .


Post trochę długi jednak mam nadzieję , że coś pomoże.
Jak możecie zauważyć są zmiany w publikacji . A wynikają one z częstszego pojawienia się postów i jeszcze nie wiem  w jakie dni one na pewna będą ale na instagramie zawsze informuję was wcześniej .  Instagram .





 Na pierwszym zdjęciu niestety musiałam wyciąć moje piękne koleżanki z sesji ale głownie to chodziło o moje włosy :) Linią macie mniej więcej zaznaczone dokąd moje włosy sięgały jeszcze dwa miesiące temu :)  Drugie zdjęcie dość stare ale możecie zobaczyć jakie zabiegi miałam na moich włosach : )

12 komentarzy:

  1. Przyjemnie się czyta...Ja niedawno straciłam jakieś 20 cm włosów...Ale zmiana mi się przydała, o krótsze lepiej się dba hihi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło mi to słyszeć . Racja zmiany są bardzo potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatne rady.
    Moje włosy uwielbiają olejki, więc im ich nie żałuję ;-)
    Wkrótce wybieram się też do fryzjera na podcięcie końcówek :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję ;)
    Moje włosy także lubią olejki . ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zapuszczam dzięki biotebalowi - daje świetne efekty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie słyszałam , że sprawia małe cuda ale nie próbowałam żadnych takich preparatów :)

      Usuń
  6. Bardzo pomocne rady. Ja ostatnio trochę podcięłam włosy, a właściwie ścięłam, bo fryzjerka za dużo sobie pozwoliła, ale teraz wydają się zdrowsze :) Muszę sobie sprawić tę wcierkę Jantar, bo już kilka dobrych opinii o niej czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to już jest z fryzjerami :( Polecam bardzo serdecznie :)

      Usuń
  7. kurcze a mi jantar nie służy kompletnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie każdemu wszystko podpasuje ;(

      Usuń
  8. Przydatne rady, większość już wypróbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dość uniwersalne i każdej znane ale chciałam jakby przypomiec ze sa ważne ;)

      Usuń

Copyright © 2016 BeautybyShatris , Blogger